16. 07. 2013.

Zagrebačke kocke

Zagrebačke kocke

Sastojci:

Za biskvit:
  • 5 jaja
  • 25 dag šećera
  • 20 dag brašna
  • 2 žlice kakaa u prahu
  • 5 dl vruće vode
  • 1/2 praška za pecivo
Za kremu:
  • 1 l mlijeka
  • 18 dag brašna
  • 6 žumanjaka
  • 15 dag šećera u prahu
  • 1 margarin ili maslac
Za šaum:
  • 6 bjelanjaka
  • 30 dag šećera
Priprema:

Biskvit:

Odvojiti bjelanjke i žumanjke.

Miksati žumanjke sa šećerom dok ne postanu pjenasti, pa postepeno dodavati vodu i brašno pomiješano sa praškom za pecivo i kakaom.

Na kraju lagano umiješati čvrsti snijeg od bjelanjaka.

Izliti u namašćen i pobrašnjen lim (malo veći kako biskvit ne bi bio previsok) i peći na 180°C 30 min.

Krema:

Od litre mlijeka odvojiti 3 dl a ostalo staviti u lonac na pari u kojem će se krema kuhati.

Miksati žumanjke dok ne postanu pjenasti, dodato mlijeko i brašno pa tu smjesu uliti u zakuhalo mlijeko na pari. Kuhati stalno miješajući dok se krema ne zgusne. Ovaj postupak si možete olakšati ako kremu miksate dok se kuha.

U ohlađenu kremu umiješati margarin izrađen sa šećerom u prahu i dobro sjediniti mikserom.

Šaum:

Miksati bjelanjke dok ne budu potpuno čvrsti, pa postepeno dodavati šećer stalno miksajući.

Prebaciti u lonac na paru pa miješajući kuhati 6-7 minuta dok ne primjetite da se šećer otopio i da se masa prilično zgusnula.

Ohlađen biskvit premazati kremom i šaumom te preliti čokoladnom glazurom (koju možete i dekorativno nakapati po kolaču ;) ) Biskvit je dobro prije nanošenja kreme namočiti sa 2 dl toplog mlijeka jer će tako biti puno mekši i izdašniji!

Preuzeto sa: www.recipeci.com

Broj komentara: 7:

  1. ...cini mi se da je lapsus calami 5dl vode u biskvit..hm mislim da se radi o 5 žlica vode...
    lp

    OdgovoriIzbriši
  2. I ja mislim da idu žlice vode- t.j. koliko žuanjaka toliko žlica vruće vode :)

    OdgovoriIzbriši
  3. PRAVILA SAM JA BOLJE VAM JE DA NEPROBATE SA 0,5 L VODE

    OdgovoriIzbriši
  4. Recept imam godinama, ali se zove Češki kolač. U šaum ide sok od pola limuna i on mu daje poseban štih. Prefin.

    OdgovoriIzbriši
  5. koliko znam da je jedinica za dekagrame dkg. a ne dag,zato mnogi ne razumiju,a moram priznati da sam i ja u pocetku se mislila sta je to dag,ali sam skuzila da se radi o dkg. ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. ne kontam ovo ,,mlijeko na pari,, da li se mlijeko stavlja direktno na platu da kuha ili na drugi lonac u kom ispod kuha voda...MOLILA BIH DA MI NEKO ODGOVORI KO ZNA

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja mlijeko prvo ugrijem pa ga onda stavim na drugi lonac u kom ispod kuha voda i dodajem sto treba jos po receptu pravila sam super je

      Izbriši