18. 01. 2012.

Kvrguša

Potrebno: 

  • 300g glatkog brašna
  • 200g oštrog brašna
  • 2 jaja
  • 750 g piletine
  • 100 g margarina
  • 2 dl slatkog vrhnja 
  • so i vegeta

Priprema:

Glatko i oštro brašno pomiješamo, dodamo jaja, posolimo,povegetimo i mlakom vodom umutimo, a onda smjesu stavimo u dobro pomašćenu tepsiju,koju smo prethodno dobro zagrijali u rerni . Zatim po smjesi poslažemo vece komade(posoljenog i povegetitog) pilećeg mesa i pečemo oko  30 minuta na 250 °C. Kada je kvrguša pečena,zalijemo je slatkim vrhnjem i narežemo tako da u svakoj porciji ima komad pilećeg mesa. Poslužujemo toplo uz zelenu ili kiselu salatu .Prijatno !!!

Broj komentara: 45:

  1. vrlo ukusno,jedino me zanima odakle potice ovaj naziv hvala .pozdtrav od goce

    OdgovoriIzbriši
  2. Iz Bosne. U svim kuharima se moze naci . Ja imam pod nazivom :* Pekar vam preporucuje *koji je napisao Jozo Grubesic , a kupljen je u Sarajevu. Ja sam imala srecu da sam to dobila sa posvetom.

    OdgovoriIzbriši
  3. koiko se testomesa trebali da bude zidje ili kao za pitu

    OdgovoriIzbriši
  4. Nije to kvrgusa,to je nasa kljukusa samo na malo moderniji nacin... :D

    OdgovoriIzbriši
  5. vrlo jednostavno a i ukusno

    OdgovoriIzbriši
  6. slazem se sa ovim ,moderna opaeusa ili kljukusa,neko izmislja dodaje,od starinskih jela pravi malo modernija,ili s mesom pa misle ukusnija,ne meni se vise svidja bez mesa

    OdgovoriIzbriši
  7. Kvrgusa potice iz Kozarca.Toje bas kozaracko tradicijonalno jelo,kljukusa je sasvim nesto drugo.

    OdgovoriIzbriši
  8. Kvrgusa/kljukusa kako god al meni je najljepsa sa krompirom bez mesa i kad se posiri sa sirom feta sir...mmm so so good :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Kvrguša se praviu selima oko Kozarca- Prijedora, ja je jela u selima Brđani i Kamičani kod svojih prijatelja, samo što je pečena piletina izrezana, stavi se zagrijati ulje, složi izrezana piletina i zalije i zapeče - mnogo je ukusnije nego ako se peče u tjestu.

    OdgovoriIzbriši
  10. Moja svekrva iz Prijedora je prelivala kiselim domacim vrhnjem. Mi koristimo kiselu pavlaku.

    OdgovoriIzbriši
  11. Sta znaci glatko brasno i ostro brasno zar to nije jedno te isto brasno to nesvatim

    OdgovoriIzbriši
  12. Ja sam iz Posavine a moj dragi iz Prijedora... i kad me je pitao za ovo jelo nisam imala pojma šta je to, zapravo i oni kažu kljukuša, zato predpostavljam da to potiče iz Krajine, odnosno baš okoline Prijedora, a znamo da je Kozarac kod Prijedora... inače i meni se jako sviđa ali mi ne uspe uvek :( možda je baš problem u brašnu, jer stavljam samo gladko bez oštrog ... poz

    OdgovoriIzbriši
  13. voljela bih isprobati ovaj recept pošto prvi puta čujem za to jelo, , koliko vode treba dodati za tijesto, da bude ono pravo.....hvala na odgovoru, nadam se da ću ga dobiti.......

    OdgovoriIzbriši
  14. u Kalesiji je to batakpita, i zaljeva se sa prokuhanim domacim mlijekom i domacim kajmakom

    OdgovoriIzbriši
  15. kod nas oko Doboja,zove se cora zato sto prvo meso poredamo i to sitnije komade malo propecemo i posle polijemo tim tijestom tako da se sve ispece zajedno,i na kraju polijemo slatikim mlijekom al ne puno,tako da kad jedes meso se ne vidi pa kome sta dopane hehe,zato je cora al super je i brzo za napravit

    OdgovoriIzbriši
  16. Extra je mmmmm.... svaka cast ....
    srdacan pozdrav od http://novisadprenociste.com/

    OdgovoriIzbriši
  17. koliko vode treba za ovaj recept

    OdgovoriIzbriši
  18. Testo treba da bude malo gusce nego za palacinke.

    OdgovoriIzbriši
  19. A može se dodati i sitno isjeckan na kockice krumpir u tijesro kao za kljukušu. :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Ja mislim da to potice iz okoline Cazina/Bihaca. Ja sam iz Tuzle, ali kada mi je dajnica rodom iz Cazina napravila ovu pitu prvi put, ma nesto je ekstra bilo :-) Kvrgusa je sa pilecim mesom, dok je kljukusa sa sjeckanim krompirom.. Moram danas ovu odmah praviti :-)

    OdgovoriIzbriši
  21. Originalno kvrgusa potice iz Kozarca, a poslije su pravljene razne verzije. "Kod Babe" se pravila najbolja kvrgusa u Kozarcu, kod Prijedora.

    OdgovoriIzbriši
  22. ja mislim da je kvrgusa ili kljukusa,batakuse je u cijeloj kraini to je starinsko poznati jelo drag prijateli a vazno je da smeka svimaaa,prijatno!!!!!!!

    OdgovoriIzbriši
  23. Gospodo prava kvrgusa dosla iz kozarca kod rahmetli BABE i u nju se ne stavlja nikakva vegeta i nije nikakva kljukusa kako je neki zovu.Ona je kvrgusa i ostaje za sva vremena kvrgusa.Brasno se posoli stavi se jedno jaje jedna kasika vrhnje ili jogurta zamjesi se sa toplom vodom rijetko malo gusće nego za palačinke.Piletinu zavisi ko kakvu voli batakove bjelina ili krila posolite pouljite i natopite sa vrhnjom za kuhanje.Zagrijete dobro pomascenu tepsiju i istresete zamuceno tijesto pa preko tijesta piletinu i vrhnju za kuhanje.Peci na 250 stepeni nekih pola sata dok ne porumeni.Kad je peceno zalijete vrhnjom za kuhanj tako da kvrgusa pliva u vrhnji i to je to.Prijatno

    OdgovoriIzbriši
  24. tipično jelo iz Bosne, nije mi jasno zašto se prepirete ? Staro i kvalitetno i trebamo se truditi da spremamo našoj djeci :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Tacno je da je kvrgusa iz Kozarca i okoline, ja sam rucala kod Babe bas tu kvrgusu, super je.

    OdgovoriIzbriši
  26. Kvrgusa je super kada se prvo malo meso zapece u tepsiji, svakako zacinjeno vegetom i soli, a onda kada malo porumeni sa svih strana zaliti svjesom za tijesto. Hocu da se ispravim rucala sam u cuvenoj kafani kod Babe u Kozarcu, a i kod mojih prijatelja. Probajte necete se pokajati.

    OdgovoriIzbriši
  27. Kljuksa je slicna kvrguši stim sto u kljukšu ide par krompira i maslac na mesto margarina......i bude jako ukusno jos ako se doda domaci kajmak :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Jel margarin ide u tijesto,nigdje ne pise

    OdgovoriIzbriši
  29. Kvrguša ili kjlukuša kako je mi u krajini zovemo jako fina baš je tako pravim i ja, nekad dodam i malo šampinjona uz piletinu
    ako želite da brže bude gotova piletinu prvo malo popržiti pa onda je staviti na tijesto i obavezno staviti malo maslaca i margarina.

    OdgovoriIzbriši
  30. to je nasa pita ,,cora,,mi narezemo po tepsiji glavicu luka i meso stavimo te malo zapecemo ,nakon 15 min polijemo tijesto po mesu i pecemo,kad se ispece neznas gdje je koi komad mesa ,jedes pa na sto naletis,zato se zove pita ,,cora,,.

    OdgovoriIzbriši
  31. slično ćori,al malo drugacije...

    OdgovoriIzbriši
  32. Moja pokojna svekrva pravila je sličnu pitu. Ona je stavila 1/3 mljeka, 2/3 vode, jaje, so, brašno- obično, kod kuče mljeveno. Od tih sastojka izmutila fino tjesto nešto nalik kao za palačinke samo gušče... Tepsiju je pomastila uljem i dobro je ugrijala u rerni. Na vruču tepsiju stavila tjesto, na tjesto poredala narezanu i posoljenu piletinu, nekad i izsjeckam krumpir, a kad se nije imalo, nije stavila ništa. To je pekla u rerni i pečenu, još vruču polila sa vručom smjesom maslaca, vode i malo soli. Ostavila da stoji par minuta, onda kašikom nasjekla na komadiče i ... posle je nestalo kljukuše za tren oka...hehehee... Eto tako se ja sječam toga jela iz nekih drugih vremena... Ja sam je naučila od nje i dan danas je nekaj napravim tačno onako... ali nikako da izpadne ista: nema domačeg brašna, domačeg maslaca, domačih piliča...ahhh šteta.
    P.s.: izvinjavam se na greškama u pisanju. Več dugo nisam pisala u jeziku koji zapravo nije moja i več određeno vreme ga ne koristim.

    Pozdrav iz Slovenije

    OdgovoriIzbriši
  33. Šta bi s margarinom ,gdje on završi ? Sa njim ste podmazali tepsiju ? :)

    OdgovoriIzbriši
  34. Zaboravi margarin, uopste nije potreban, osim ako hoces vise nepotrebni kalorija:) gore navedeno sve je ok, kvrgusa se zove .prijatno...kljukusa je sa bjelim lukom iskomadana na komadice:) morala sam napisati, mada svako nek zove kako hoce u glavnom nek je ukusno.pozz

    OdgovoriIzbriši
  35. a ja mislim da bi umjesto ostrog brasna doslo kukuruzno brasno

    OdgovoriIzbriši
  36. Sa kukuruznim brasnom je valjda livaca/ ljevaca.

    OdgovoriIzbriši
  37. Kljujusa i kvrgusa je tradicionalno jelo iz Krajine.Kvrgusa se pravi sa piletinom.Kljukusa se pravi na drugi nacin,tjesto gusce nego za palacinku,ispeci u tepsiji.Kada je peceno rukama iskidati u tu istu tepsiju i zaliti mlijekom koje je prokuhalo u koje se stavi maslac i soli.Politi kiselom vrhnjom i sitno sjeckani bjeli luk .sve izmjesati.Prijatno!

    OdgovoriIzbriši
  38. E pa koliko puta smo bili kod Stake u kafani na Vracama u Sarajevu na kvrgusi i na jagnjetini jaaaoooooooojjjjjjjjjjj kako je bilo nemoze se opisati!

    OdgovoriIzbriši
  39. I ja pravim kvrgusu al opet na drugačiji način, inace sam iz krajine ,kozarac,što kažu ofrlje stavim brašna, tip 500,jedno jaje, pola peciva,umutim mlakom vodom,naravno posolim,tjesto mora biti srednje gusto,izlijem u tepsiju koju sam zagrijala i premazala margarinom,potom poredam meso posoljeno i povegeceno,i stavim da se peče da pravo porumeni da ima okrajine okolo,polijem vrhnjom za kuhanje i opet dva tri minuta u šporet, eto kvrgusa bolja nemože biti

    OdgovoriIzbriši
  40. Ja sam iz Prijedora,jelo sa piletinom je kvrguša ,a sa bjelim lukom je kljukuša!

    OdgovoriIzbriši
  41. Ureceptu stoji Margarin,gdje on ide u Izmjesano tijesto ili premazati kvrgusu...

    OdgovoriIzbriši