18. 01. 2012.

Imam Baildi

Potrebni sastojci: 

5 patlidžana, 1/2 kg mljevenog mesa , jedna glavica crvenog luka, glavica bijelog , luka, paradaiz , tikvica, peršun, maslinovo ulje, vrhnje za kuhanje , začini

Nacin pripreme :

Patlidžane šatirano oguliti , prepoloviti i sredinu narezati, nasoliti i ostaviti da odstoji.U međuvremenu popržiti glavicu luka na malo masl.ulja i dodati meso i začine po želji i sve zajedno izdinstati dok meso ne bude skoro gotovo. Patlidžane dobro oprati , posušiti kuhinjskim ubrusom i pržiti na vrelom ulju ; ispržene patlidžane ponovo izvaditi na kuhinjski ubrus da se odstrani višak masnoće.Zatim redati na pleh . Sredinu , koja je već narezana blago udubiti viljuškom. U udubljeni dio kašikom staviti meso . Ravnomijerno rasporediti da se potroši sva pripremljena količina. U posebnu posudu isjeckati paradaiz, tikvicu, peršun i bijeli luk , sve začiniti i time popuniti tepsiju. 
Peći oko pola sata , blago pokriti folijom , koju ćemo pri kraju skinutui da sve porumeni. Zatim sve politi vrhnjem i ponovo još malo vratiti u rernu . Veoma je ukusno i pikantno.

Broj komentara: 19:

  1. zasto maslinovoulje ,kad je receno da uprzeno ,nema lekovitih vrednosti,stoga ga je bolje piti ujutro na taste i muckati u ustima ,a ya kuvanje koristiti obicno ulje suncokreta

    OdgovoriIzbriši
  2. da, gubi ljekovitost termickom obradom, ali zato nije ni stetan... obicno suncokretovo ulje od vajkada poznato je da je stetno u svakom obliku...

    OdgovoriIzbriši
  3. To je divno jelo, pravim ga bez povrca u tepsiji, to sve umesam u meso kao i dosta kuvanog paradajza koji sa malo vode, zacina i ulja stavim na dno tepsije. Ne koristim pavlaku, a ako neko voli moze da doda hladnu u svoj tanjir. Serviram sa kus kusom...

    OdgovoriIzbriši
  4. A zasto se pije maslinovo ulje i mucka u ustima ako neko zeli da mi odgovori?

    OdgovoriIzbriši
  5. pije se žlica nataše jer liječi kamenac ,čir....a mućkanjem u ustima(4-5 min) navodno sakuplja preko pljuvačke sve otrove što unosimo preko hrane u organizam

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala najljepse.Ja sam negdje procitala da je dobro muckati zbog obolelih desni.

    OdgovoriIzbriši
  7. meni malo nije jasno u receptu piše da se patliđan nareže pa kasnije izdubi!!!!? kako nareže; i dali se prži u dubokom ulju ili na tavi? super mi se čini i probala bih ali mi nije jasno!molim da mi netko pojasni! hvala!

    OdgovoriIzbriši
  8. Ja mislim da ih treba prziti na malo ulja tek toliko da se ispeku. Ako ih budes pekao u dubokom ulju bice mnogo preprzeni.A sto se tice rezanja ja bih ovako kao na slici. To se ostavi malo da odstoji da ne bude ono "LJUT"

    OdgovoriIzbriši
  9. Super recept, probala sam, za svoju dušu ja sam dodala po parče kačkavalja na svaki patliđan, po meni ja bih samo dodala od začina obavezno origano, ali sve je stvar ukusa ...u svakom slučaju hvala onome ko ga je postavio...

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovo jelo se zove karnijarik. Imam bajildi se pravi bez mesa

    OdgovoriIzbriši
  11. sta podrazumevate narezati treba li otstraniti srednji deo gde su semenke napraviti udubljenje koje punimo mesom

    OdgovoriIzbriši
  12. Ni ja ne razumem, sta znaci narezati?

    OdgovoriIzbriši
  13. Pa kada se patlidzan raspolovi isjeckati mesnati dio s tim da se ne ide do dna kore patlidzana. Tako se prilikom przenja ispuste sokovi i omeksa mesnati dio. Izvadi se na ubrus i lagano se taj zasjeceni dio unutrasnjosti patlidzana odstrani. Naprave se male uvalice u koje ce doci punjenje. Nadam se da je sad jasnije....

    OdgovoriIzbriši
  14. Ovo nije Imam Baildi ...To jelo se pravi sa neoguljenim patlidzanima ,sece pravo I popreko ne do dole...puni se sa propzenim crnim lukom ,belim I puno persuna zaedno se proprze,pa se doda sos od paradajza ,pobiberi ,posoli,malo vegete,lovorov list prokrcka sasvim malo I stavi se u tavu da se pece...moze se dodati iljuta paprika ko voli...to je tursko I grcko predjelo,a moze se jesti sa mesom Ili kao glavno jelo kod nas...

    OdgovoriIzbriši
  15. al ga zakomplikovaste ...izdubi, zarese . pa se ispire ulje u ustima ...zamrsiste recept o.O ???????????? i odakle vam ime recepta ...ajjjjjj

    OdgovoriIzbriši
  16. Meni se cini pdlicno za promjenu i prvom zgodom cu napraviti i pozvati prijateljice na veceru,Svidja mi se sa kus kusom, dobra ideja,samo ja bih naribala na kraju parmesan sir.[ A sto se tice patlidjana,nasjeckati popreko pljosnate strane, spicastim nozem u kockice.Tako kada se poprzi omeksa, pa kada poslazes u posudu udubis kasikom da bolje stane mesa].Ja bih se posluzila nakom vatrostalnom posudom .

    OdgovoriIzbriši
  17. ova e Tursko jadenje i navistina e mmmmm

    OdgovoriIzbriši
  18. Nevidim nista logicno niti korisno u muckanju maslinovog ulja u ustima,






    OdgovoriIzbriši
  19. Valjda patlidzan, a ne patlidjan :)

    OdgovoriIzbriši